Hei Vieras. Muista myös tilata maksullinen palvelumme

Kirjoittaja Aihe: Navigaattori?  (Luettu 9841 kertaa)

Poissa pk

• Paras A-Ryhmä
  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Navigaattori?
« Vastaus #15 : 19.06.14 - klo:19:00 »
http://www.androidpit.com/  saa myös maksullisen version OsmAndista.

Poissa hesep

• Jäsen
  • **
    • Profiili
« Vastaus #16 : 02.08.14 - klo:08:35 »
http://forum.jollausers.com/jolla-news/time-to-change-to-windows-phone!/msg4991/#msg4991

Lainaus
Regarding offline navigation: that's coming in a software update this fall.

JollaSuomi Foorumi

« Vastaus #16 : 02.08.14 - klo:08:35 »

Poissa Heti

• Tulokas
  • *
    • Profiili
« Vastaus #17 : 06.08.14 - klo:23:34 »
Vielä kun saisi tässä hiivatin kapulassa tuon paikannuksen toimimaan varmemmin niin voisi näitä kartta- ja navigaatio-ohjelmia edes käyttää  >:(
Joskus alkaa toimia buuttauksen jälkeen joskus ei millään. Ja sijainti siis on tietenkin päällä, sen olen aina ensimmäiseksi tarkistanut!

Täysin samaa mieltä, nyt kun miettii niin navigointi toimi paremmin ihan ensimmäisessä versiossa. Sen jälkeen on menty takapakkia. Silloin ei sentään tarvinnut puhelinta käynnistellä uudestaan.

Ilmeisesti kehittäjille ei ole mitään tarvetta toimivalle navigoinnille.

Poissa antti10

• Tulokas
  • *
    • Profiili
« Vastaus #18 : 07.08.14 - klo:11:07 »
Minulla SYGIC toimii hienosti...

Poissa pk

• Paras A-Ryhmä
  • Jäsen
    • Profiili
« Vastaus #19 : 07.08.14 - klo:19:26 »
Kyllä minulla toimii useampi kartta- ja navigointisofta ok.  GPS paikka löytyy kaikilla näistä:
- Jolla oma Maps softa, taitaa olla joku vanhempi Here-versio, sovelluksena ei niin käyttökelpoinen
- Android softa AF Track
- Android softa Navionics, joka on merikartta ja toimii loistavasti
- Android softa Google Maps,  tosin kun en ole laittanut Google Play yms. virityksiä,
   niin kaikki omaisuudet eivät toimi, mutta karttana ok
- Android softa Osmand+, toimii ok ja on minusta hyvä
- Jolla softa Halftrail toimii, mutta on keskeneräinen

Poissa Heti

• Tulokas
  • *
    • Profiili
« Vastaus #20 : 07.08.14 - klo:20:21 »
Kyllä minulla toimii useampi kartta- ja navigointisofta ok.  GPS paikka löytyy kaikilla näistä:
- Jolla oma Maps softa, taitaa olla joku vanhempi Here-versio, sovelluksena ei niin käyttökelpoinen
- Android softa AF Track
- Android softa Navionics, joka on merikartta ja toimii loistavasti
- Android softa Google Maps,  tosin kun en ole laittanut Google Play yms. virityksiä,
   niin kaikki omaisuudet eivät toimi, mutta karttana ok
- Android softa Osmand+, toimii ok ja on minusta hyvä
- Jolla softa Halftrail toimii, mutta on keskeneräinen

Muut olen kokeillut paitsi AF Track.

Jollan oma Here juttu löytää kyllä sijainnin nopeasti ja nykyisin se kannataa käynnistää ennen Android naveja.
Sygic näytöllä yleensä pompii satelliitti pylväät pitkään mutta sijainti löytyy jos vain jaksaa odotella n. 5min mutta katkeaa myös usein.

Osmand toimii aavistuksen paremmin, ilmeisesti se ei ole niin kranttu noista signaalien voimakkuuksista.
Google Maps toimii ihan ok myös yleensä.

Jossain vaiheessa tilanne menee kuitenkin siihen pisteeseen että Android navit ei saa sijaintia ja puhelin on helpointa käynnistää uudelleen. Olen huomannut että jos GPS Info ohjelmalla näkyy että korkeus ja/tai nopeus pomppii miinusmerkin ja "oikean" lukeman välillä on turha kokeilla mitään Android ohjelmaa. Yleensä Sailfish ohjelmat kuitenkin toimii.

Yleensähän tämä jumi tulee kun sitä navi ohjelmaa oikeasti tarvitsisi.

Jos nyt oikein muistan niin Jollan ensimmäisessä versiossa ei satelliittien signaalit edes välittynyt Android puolelle vaan pelkkä
sijainti data ja sillon homma pelasi paremmin.

Voihan tämä tietysti olla joku rauta ongelma mene ja tiedä...

Jollassahan pitäisi olla (ja monessa muussa puhelimessa) myös tuki Glonass sateliiteille mutta mitenkähän tuo ohjelmapuoli, tuleeko koskaan toimimaan ?

Tämän kanssa pärjää mutta eniten häiritsee se että mitään logiikkaa tuohon en ole löytänyt. Reitillä mikä eilen toimi hienosti ei tänään mikään toimi. Itse toivon hartaasti että seuraavissa päivityksissä navigointiin tulisi parannuksia.

Poissa jvmk

• Paras A-Ryhmä
  • Jäsen
    • Profiili
« Vastaus #21 : 07.08.14 - klo:20:35 »
Samanlaiset kokemukset, boottaus yleensä kuitenkin auttaa GPS: n löytymiseen, harmittava kuitenkin, jotenkin tuntuu että huononi viime päivityksessä.

Poissa pk

• Paras A-Ryhmä
  • Jäsen
    • Profiili
« Vastaus #22 : 08.08.14 - klo:17:57 »
Olen käyttänyt pääasiassa Osmand+:aa ja kyllä se minulla näyttää paikkaa koko ajan. Olen käyttänyt sitä ulkomailla ja Suomessa, autolla sekä kävellen. Hyvin on toiminut, mutta käynnistyksen jälkeen paikan löytäminen tosiaan kestää kauan - jopa se 5 minuuttiakin.

Poissa Heti

• Tulokas
  • *
    • Profiili
« Vastaus #23 : 21.09.14 - klo:21:19 »
Openrepos/harbour puolelta löytyy Messwerk niminen Jolla softa joka näyttää ilmeisesti kaikki GPS/Glonass sateliitit. (Ja paljon muuta anturitietoa)

https://openrepos.net/content/cfr34k/messwerk

Itsellä satelliitteja löytyy ihan kivasti, eli ilmeisesti rautaongelmaa ei ole vaan jotenkin signaalit ei välity Android puolelle.
Toivottovasti seuraava päivitys...

JollaSuomi Foorumi

« Vastaus #23 : 21.09.14 - klo:21:19 »