Hei Vieras. Muista myös tilata maksullinen palvelumme

Kirjoittaja Aihe: Puuuteet joita olen löytänyt  (Luettu 18739 kertaa)

Poissa JoneK

• Tulokas
  • *
    • Profiili
Puuuteet joita olen löytänyt
« : 18.12.13 - klo:12:52 »
Uusi päivitys tuli, päivitän tämänkin.

Edit

Kuvassa Android ohjelma Yle Areena.

6. Kun ohjelma on asennettu, se ei näy storen listalla android ohjelmana, vaan (v) merkki peittää android merkin. Mielestäni olisi hyvä, että se on eri kohdassa, jotta aina =D näkyy tämä häpeän merkki.

7. Yandex storessa ja Jolla Storessa on minulla sama ohjelma Iltasanomat ja yandex yht äkkiä halusikin päivittää tämän, jossa se ei onnistunut.. En tiedä onko ominaisuus (kiva sinänsä jos olisi) mutta kun on sama sovellus ja toinen yrittää päivittää niin ei tunnu toimivan, se kyllä sen downi.

8. Lisää virran säästöä.
    8.1 Infrapuna anturi "korva anturi" tuntuu olevan jatkuvasti päällä.
    8.2 Touch screeni on oletettavasti päällä kokoajan koska 2 kosketuksella voi käynistää laitteen. Siihen voisi olla toggle, nappula, että saa pois päältä. tai joku    virran säästötila missä se on otettu pois päältä, kun virta laskee alle 20%

Voisin tietysti tehdä listan näistä kaikista mitä tänne alle on kirjoitettu ja hiukan moderoida sitä listaa Jollan päivitysten pohjalta.. Mutta juuri nyt ei minulla ole aikaa vaikka tuntuu kivalta jos sellaisen saisin aikaiseksi... Ja toivottavasti tätä joku lukee =P

Vanhat viat. Korjattu.

1. Streamattava video ei toimi kunnolla. Android ohjelmalla Twitch ja Yle areena, kuva on jotenkin sekaisin. Tulee ihan hyvin läpi mutta muuten sekaisin.
2. Mobiili verkko asetukset oli todella vaikeessa paikassa, vahingossa löysin ne. Ohjeissa ei ole hyvin selvitetty miten sen valikon saa esille.
3. Wlanin ja Mobiili verkon rinnakkain käytössä ja varsinkin kun vaihtaa wlanista mobiiliin verkkoon, ilmenee ongelmia. Minun pitää jatkuvasti säätä käsin asetuksia, että saan mobiiliverkon toimimaan wlanin käytön jälkeen. Myös 3G ja 2G verkkojen välillä kun vaihtuu. ilmenee ogelmia. 2G verkko toimii erittäin heikosti

4. Android ja Hardware ei oikein keskustele keskenään, Kamera ei toimi androidissa gps ei aina toimi Äänen voimakkuuden säätö ei toimi kunnolla,  Skypen puhe ääni tulee väärästä kaijjutimesta, on muka "conferenssi puhelu"

5. Jotkut toimimattomat android sovellukset voi lukita toiset android sovellukset toimimattomaksi, esim olen törmännyt siihen että näytön kosketus ohjaus ei enää toimi android sovelluksissa, mutta toimii sailfississä itsessään.

9. Kun laite on lukittuna, SE EI SAA SAMMUA virtanappulaa pitämällä pohjassa. EI MISSÄÄN ..... Nimessä! Koska jos se on taskussa se sammuu. Nokian lumioissa on hyvä ominaisuus se kysyy hei painoit nappulaa haluutko sammuttaa varmasti.<- Tämä on minulle erittäin tärkeä asia, koska ... Samsung Optima services ja lopulta DNA pelasti! Minut tältä piinalta. Kiitos DNA
10. Onko ping kaikilla niin hirveän suuri 3G:llä? Mulla averange 400ms Saunalahti liittymä
« Viimeksi muokattu: 17.03.14 - klo:23:27 kirjoittanut JoneK »

Poissa ITI

• Jäsen
  • **
  • Ei omaa tekstiä :(
    • Profiili
Vs: Puuuteet joita olen löytänyt
« Vastaus #1 : 19.12.13 - klo:13:49 »

Omaa listausta:

- UI ei toimi täysin smoothisti. Sujuvasti kyllä mutta olisi mukava jos toimisi yhtä suurella FPS:llä kuin uusimmat androidit / iOs
- Androidsoftat toimivat todella jähmeästi. Tarkoitan yleistä responsia kosketuksiin jne. Tämä pitää saada natiiville tasolle.
- Akku on vitsi, ei tästä sen enempää.
- Selain on ehkä huonoin kaikista testaamistani. Reagoi linkkeihin joka toinen kerta ja jos tekstikenttää klikkaa niin rukoilemalla voi saada näppiksen esiin.
- Android tukea laajennettava jotta ei tarvitse pitää esim whatsappia auki saadakseen viestejä / fonecta caller hakisi automaattisesti nimet jne. jne.
- Natiivien softien määrä huono (Tämän ymmärtää mutta toivottavasti tahtotila on kova)
- Ilmoituskeskuksen kuvakkeista ei pääse ilmoituksiin??
- Ikoneihin ei tule esim vastaamattomat puhelut, viestit tai mailit numero ikonin päälle??
- UI on melkolailla tylsä, ruma ja vanhanaikainen. Säätömahdollisuuksia pitäisi saada.
- Puhelun katketessa screeni jaa oudosti mustaksi. Olisi kiva saada feedbacki puhelusta ja edes siitä että puhelu on katkennut
- Facebook / Twitter linkit heittää mobiilisaitille. Tämä on jo niin uskomatonta että pitäisi sanoa että LOL. Ehdottomasti tärkeimmät softat natiiviksi ENNEN myyntiin päästämistä.

On puhelimessa hyviäkin juttuja pari mutta kyllä tämä erittäin ALPHA on... ei ole oikein myyntikamaa vielä.
Pois mukavuusalueelta!

JollaSuomi Foorumi

« Vastaus #1 : 19.12.13 - klo:13:49 »

Poissa JVO

• Seniori
    • Profiili
« Vastaus #2 : 19.12.13 - klo:20:43 »

3. Wlanin ja Mobiili verkon rinnakkain käytössä ja varsinkin kun vaihtaa wlanista mobiiliin verkkoon, ilmenee ongelmia. Minun pitää jatkuvasti säätä käsin asetuksia, että saan mobiiliverkon toimimaan wlanin käytön jälkeen. Myös 3G ja 2G verkkojen välillä kun vaihtuu. ilmenee ogelmia. 2G verkko toimii erittäin heikosti

Mikä operaattori sinulla on?  Minulla on saunalahti ja en ole koskaan huomannut mitään ongelmaa, verkon vaihdon huomaa vain ilmoituksesta näytön yläreunasta kun Jolla yhdistää wlan verkkoon.
Myöskään mitään manuaali säätöjä en verkkoasetuksiin tehnyt ja homma toimii loistavasti.

Resetointi ei oo käyttötoimenpide ja terminaaliin ei oo pakko mennä jos ei taho.

Poissa JoneK

• Tulokas
  • *
    • Profiili
« Vastaus #3 : 21.12.13 - klo:00:42 »
Sonera, täällä on sellainen heikko tilanne, että 2G ja 3G vaihtelee kokoajan. Minulla on myös Sauniksen liittymä, mutta en pysty vertailemaan keskenään koska Saunalahden liittymä ei ole täysinopeuksinen..

Jotain vikaa siinä Edge/Gprs systeemissä on myös tuntuu, että kokoajan vain gprs nopeus päällä.

Tosiaan vaikee minun on tällähetkellä vertailla.

Poissa Riekki

• Tulokas
  • *
    • Profiili
« Vastaus #4 : 21.12.13 - klo:21:51 »
1. Sähköposti sovelluksen asetuksia taikka sähköposti osoitetta ei saa muutetuksi (olin tyhmä ja yritin luukku osoitetta yhdistää ja vasta senjälkeen tajusin että tarvitsen luukku plussan. Ja joo, en tiedä miksi vielä käytän luukkua..)

2. asetuksia vähän lailla.

3. Ei voi jakaa puhelimen nettiyhteyttä. Esimerkiksi Galaxy S 3 voi jakaa internetiä bluetoothilla, USB:llä ja myös toimia langattomana lähettimenä.

4. vähän lailla sovelluksia ja aika iso osa android sovelluksista ei toimi.

5. Ei tunnista MicroSD korttia, File browser kyllä löytää.

6. Selain on huono.

7. Akku
« Viimeksi muokattu: 22.12.13 - klo:00:30 kirjoittanut Riekki »

Poissa ssahla

• Täysjäsen
    • Profiili
« Vastaus #5 : 21.12.13 - klo:22:24 »
1. Sähköposti sovelluksen asetuksia taikka sähköposti osoitetta ei saa muutetuksi (olin tyhmä ja yritin luukku osoitetta yhdistää ja vasta senjälkeen tajusin että tarvitsen luukku plussan. Ja joo, en tiedä miksi vielä käytän luukkua..)

Eikö saa muutetuksi? Settings -> Accounts -> valitse tili ja muokkaa sieltä? Tai poista luomasi sähköpostitili ja luo uusi vetämällä alaspäin Accounts-näkymässä?

Poissa Riekki

• Tulokas
  • *
    • Profiili
« Vastaus #6 : 22.12.13 - klo:00:30 »
Kiitos.

Poissa kapa76

• Tulokas
  • *
    • Profiili
« Vastaus #7 : 24.12.13 - klo:06:23 »
Nämä on pikkujuttuja....

Tekstin maalaus ja copy.
Iso kirjain pisteen jälkeen \ kenttään ensimmäiseksi, vai onko tämä juttu joku asetushomma?
Zoomaa ärsyttävästi kauas kun klikkaa tekstikentän aktiiviseksi.

Poissa IsoMacintosh

• Tulokas
  • *
    • Profiili
« Vastaus #8 : 25.12.13 - klo:00:06 »
Documents ohjelma neuvoo vetämään alas mutta ei ole valikkoa mitä vetää.

Facebook / Twitter linkit heittää mobiilisaitille. Tämä on jo niin uskomatonta että pitäisi sanoa että LOL. Ehdottomasti tärkeimmät softat natiiviksi ENNEN myyntiin päästämistä.
Sama hommahan on iphonessa?
On puhelimessa hyviäkin juttuja pari mutta kyllä tämä erittäin ALPHA on... ei ole oikein myyntikamaa vielä.
Alpha ei ole lyhenne.

Poissa tumbeliina

• Tulokas
  • *
    • Profiili
« Vastaus #9 : 25.12.13 - klo:11:57 »
Suurin puute minulle on se että ei saa määriteltyä soittoääniä yhteystiedoille. Kun on käyttänyt tiettyä soittoääntä samalle henkilölle jo 10 vuotta, niin se että sitä ei saa, on tosi suuri puute.

Toinen soittajiin liittyvä, ei niinkään puute, mutta kai lähinnä bugi, on se että soittajan kuva ei näy oikein, vaan joskus näyttää edellisen puhelun soittajan kuvan uudessa puhelussa.

Huono akun kesto on tietysti huomattu täälläkin, mutta folio pelastaa siihen asti kunnes korjaus tulee.

Poissa tiabolos

• Tulokas
  • *
    • Profiili
« Vastaus #10 : 25.12.13 - klo:20:30 »
- Spotifyn toimivuus
En ole ehtinyt kuulokeplugin toimivuutta muutoin kokeilla, mutta ainakin Spotify kuuluu "huonosti", vähän kuin tynnyrin pohjalta kuuntelisi.

Poissa wze.

• Jäsen
  • **
    • Profiili
« Vastaus #11 : 25.12.13 - klo:22:24 »
Huomasin saman ihan jollan mediasoittimella. Musiikki tuntui kuuluvan hyvin, mutta laulu ei yhtään oikeastaan.. Youtubesovelluksella musiikkivideot kuuluivat normaalisti.

Kuulokkeet pitivät häiriöääntä ikään kuin naputusta, kun liitti ne jollaan. Laitoin jollalle kyselyä tästäkin yhden toisen asian kanssa.

Poissa Linea

• Tulokas
  • *
    • Profiili
« Vastaus #12 : 30.12.13 - klo:10:01 »
Olis kiva jos olis asetukset eleille niin et sais muutettua toiminnat esim. näin

Vasemmalta: pienentää
Oikealta: sammuttaa
Ylhäältä: Sammuttaa näytön (ei sovellusta... teen tuota usein)

Ja jos sovellus on jätetty auki olisi kiva että se pysyy auki vaikka puhelimen näyttö välillä sammutetaan.

Ja noin yleisesti toivon mahdollisuutta säätää kaikkea mahdollista.

PS. Puutteista huolimatta loistava puhelin.
« Viimeksi muokattu: 30.12.13 - klo:10:05 kirjoittanut linea »

Poissa Bartti

• Täysjäsen
    • Profiili
« Vastaus #13 : 30.12.13 - klo:10:50 »
- Päivämäärän näyttö "lock screenissä"
- Aina, kun näytönsäästö menee päälle, onko pakko palata "lock screeniin"? Minusta, jos on avoin sovellus aktiivisena se voisi jäädä aktiiviseksi.
- Lock screenille jotain vimpaimia tms. Se on tällä hetkellä hiukan turhuuden ylistys.

Poissa TeMe

• Tulokas
  • *
    • Profiili
« Vastaus #14 : 31.12.13 - klo:22:27 »
Kuten ZacZac:kin toisella osastolla totesi:
Tuki Mobiilivarmenteelle puuttuu

JollaSuomi Foorumi

« Vastaus #14 : 31.12.13 - klo:22:27 »