Hei Vieras. Muista myös tilata maksullinen palvelumme

Kirjoittaja Aihe: Jolla sammuilee itsekseen  (Luettu 79803 kertaa)

Poissa pk

• Paras A-Ryhmä
  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Jolla sammuilee itsekseen
« Vastaus #135 : 07.04.14 - klo:09:51 »
Minulla Jolla sammuilee ennimmäkseen pin-koodin kyselyyn eli SIM-kortti katoaa. Onpa kerran tai pari ihan ilmoittanutkin, että löytyi uusi SIM-kortti. En muista ihan tarkkaan mitä ko. tapauksessa luki.
Yleensä pin-koodin kysely tulee kun liikkuu ja puhelimen ottaa taskusta pois. Kotona ja töissä en ole kertaakaan törmännyt ko. tavalla Jollan sammumiseen.

Olin vajaa viikon Saksassa Jollan kanssa.  Käytin puhelinta sekä hotellin WiFi:lla että suomaisella Soneran kortilla 2G/3G yhteydellä. Mobiililla minulla oli yleensä roamiming esto, mutta silloin tällöin pidin sen myös päällä.  Koko Saksassa oloni aikana ei Jolla kertaakaan sammunnut eikä kysellyt pin-koodia.

Jolla sammuu tai reboottaa itsestään myös joskus ts. tulee Jollan logo näkyviin. Minulla Jolla saattaa kaatua jotakin ohjelmaa käynnistäessä. Näitä tulee todella harvoin, mutta silloin tällöin. Mitään erityistä ohjelmaan en ole huomannut, kun Jolla kaatuu tällä tavalla.

Poissa Upp15

• Paras A-Ryhmä
  • Täysjäsen
    • Profiili
« Vastaus #136 : 07.04.14 - klo:09:56 »
Kuinkas moni näistä sim-ongelmaisista on käynyt vaihdattamassa sen sim-kortinlukijan ?

Onko vaihdon jälkeenkin ongelmia ?

JollaSuomi Foorumi

« Vastaus #136 : 07.04.14 - klo:09:56 »

Poissa Robert

• Tulokas
  • *
    • Profiili
« Vastaus #137 : 07.04.14 - klo:12:16 »
Minun puhelimeen on laitettu uusi SIM-korttikukija. Sen jälkeen ei ole ollut ongelmia. Uusi lukija on hieman eri näköinen kuin alkuperäinen.

Poissa bastor

• Tulokas
  • *
    • Profiili
« Vastaus #138 : 07.04.14 - klo:14:54 »
Käytin jollan huollossa rätisevän kaiuttimen takia, joka vaihdettiin.
Huollosta tullessa Jolla ollut aivan käyttökelvoton. Eli vika korjattu ja uusi vika asennettu :D
Puhelin sammuilee sekä boottailee ihan miten sattuu. Välillä ilmoittaa "akku loppu" ja sammuu vaikka akkua on yli 50% jäljellä.
Ennen huoltokeikkaa ei olllut moisia ongelmia ollenkaan.
Vimonen niitti tuli kun olin asiakaspalvelun musajonossa, Jolla pöydällä kaiutin päällä ettei tarvi korvalla pitää. 4 minuutin jonotuksen jälkeen se vain boottas. Kolmannen soittoyrityksen jälkeen luovutin.
Simmi Lumiaan ja odotellaan pääsiäisen jälkeen että pääsen viemään Jollan takaisin huoltoon.

Poissa huuhaa

• Jäsen
  • **
    • Profiili
« Vastaus #139 : 07.04.14 - klo:16:42 »
Itsellänikin on alkanut taas buuttailemaan. Huollosta tulon jälkeen on toiminut ~1kk moitteetta (vaihdettiin sim-kortin lukija ja mikrofoni), mutta nyt on alkanut taas boottailemaan.. Välillä vetää täysin tilttiin itsensä, kun puhelu tulee. Näyttö pysyy mustana, ledi vilkkuu vihreänä ja puheluun ei voi vastata.. Virrat pois ja käynnistys, niin taas tuntuu toimivan, kunnes päivän parin päästä tekee vähintään lievän tiltin. Tykkään puhelimesta näin muutoin, mutta on tämän kanssa ollut enemmän epämääräisiä ongelmia, kuin tähänastisten puhelinten kanssa yhteensä, ja tämä on ikävä tosiasia. Ehkä tämä täytyy laittaa vielä uudestaan huoltoon.. Toisaalta pahimmilla hetkillä sitä miettii, pitäisikö vahinko laittaa kiertämään.. Mutta on tämä toimiessaan toisaalta niin mainio puhelin...

Ehkä näissä ongelmat keskittyvät pääasiassa maanantaikappaleisiin.. Paremman puoliskon Jollassa ei ole ilmennyt mitään vikaa, itselläni kun niitä alkoi ilmenemään, ei tunnu loppua tulevan.

Poissa Pentsa

• Jäsen
  • **
    • Profiili
« Vastaus #140 : 12.04.14 - klo:22:07 »
Ohijärven kanssa boottiongelmat vähenivät merkittävästi aikaisempaan verrattuna ja näin reilun päivän käytön jälkeen voin todeta, että Paarlammen kanssa mennään väärään suuntaan. Toivottavasti tämä tästä liikataa taas siihen oikeaan suuntaan.

Poissa Meisseli

• Tulokas
  • *
    • Profiili
« Vastaus #141 : 13.04.14 - klo:23:59 »
Noniin eli tarkennusta tuohon pin-koodin kyselyyn. Puhelin siis sammuili ennen pin-koodin kyselyä siihen tuli noin 1-10 kertaa jollan logo. Kaivelin netistä googlettelin ja yritin tutkia mistä voisi johtua tämä vika. Löysinkin yhden sivuston (ei ole linkkiä antaa koska en ottanut talteen) jossa sanottiin että vika voisi johtua siitä että akun kontakti liittimiin olisi heikko. No ajattelin sitten koittaa että josko siellä puhutut kikat auttaisi. Nämä olivat paperia akun alaosan ja jollan väliin niin että akku olisi tiiviimmin kontaktissa pinneihin tai sitten teippiä akun pohjaan.

Itse laitoin ilmastointiteippiä akun pohjaan eli kapeaan sivuun kontaktipintoja vastapäätä. Laitoin 2 kerrosta niin akun joutui laittamaan paikalleen voimalla (siis yksi saattaisi riittää). Nyt on Jolla pysynyt täydessä toiminnassa noin 2 vrk ilman yhtään temppuilua. Uskon ja toivon että ongelmani ratkesivat tässä.

Poissa sirkia

• Tulokas
  • *
    • Profiili
« Vastaus #142 : 14.04.14 - klo:15:15 »
Mulla Jolla alkoi sammuilemaan itsekseen välittömästi Paarlampi päivityksen jälkeen, mutta ehkäpä se on vain sattumaa. Pitänee kokeilla em. "ilmastointiteippi" kikkaa.

Poissa Mortzago

• Tulokas
  • *
    • Profiili
« Vastaus #143 : 15.04.14 - klo:13:44 »
Itse laitoin ilmastointiteippiä akun pohjaan eli kapeaan sivuun kontaktipintoja vastapäätä. Laitoin 2 kerrosta niin akun joutui laittamaan paikalleen voimalla (siis yksi saattaisi riittää). Nyt on Jolla pysynyt täydessä toiminnassa noin 2 vrk ilman yhtään temppuilua. Uskon ja toivon että ongelmani ratkesivat tässä.

Joo, ehdottomasti toimii mulla tää togetherista bongattu temppu, vaikka itse käytänkin paperia jesarin sijasta. Muistaakseni ehkä viides täysin boottivapaa päivä menossa, ja hymy senkun levenee  ;D

Poissa sirkia

• Tulokas
  • *
    • Profiili
« Vastaus #144 : 16.04.14 - klo:10:12 »
Mulla Jolla alkoi sammuilemaan itsekseen välittömästi Paarlampi päivityksen jälkeen, mutta ehkäpä se on vain sattumaa. Pitänee kokeilla em. "ilmastointiteippi" kikkaa.

Tänään taas luuri sammuili muutamaan kertaan. Tällä kertaa tein huomion, että uudelleen startin jälkeen Jolla väitti akkua olevan 4%-0% jäljellä ja ilmeisesti sammutti siksi itsensä. Muutaman akun irroittamisen jälkeen tajusi käynnistyessään, että akkua onkin 80% jäljellä.

Kuten aikaisemmin sanoin niin minulla nämä ongeömat alkoivat välittömästi Paarlampi päivityksen jälkeen, joten en tiedä mahtaako ilmastointiteippi/paperinpalat auttaa :(

Poissa Meisseli

• Tulokas
  • *
    • Profiili
« Vastaus #145 : 17.04.14 - klo:10:44 »
sirkia: Yhtenä ilmeneänä vikana itsellä oli myös tuo että näytti välillä 4%. Vaikka latausta oli yli 60%. Ilmastointiteippivirityksen jälkeen ei oo tarviinut kertaakaan käynnistää / kärsiä ongelmista. Nyt uptime jo 5 vrk 15h eli se mitä on teippivirityksen tekemisestä.

Eli suosittelen kokeilemaan.

Poissa sirkia

• Tulokas
  • *
    • Profiili
« Vastaus #146 : 17.04.14 - klo:13:29 »
sirkia: Yhtenä ilmeneänä vikana itsellä oli myös tuo että näytti välillä 4%. Vaikka latausta oli yli 60%. Ilmastointiteippivirityksen jälkeen ei oo tarviinut kertaakaan käynnistää / kärsiä ongelmista. Nyt uptime jo 5 vrk 15h eli se mitä on teippivirityksen tekemisestä.

Eli suosittelen kokeilemaan.

Ok, pitää testata.

Poissa Pikku-Y

• Tulokas
  • *
    • Profiili
« Vastaus #147 : 23.04.14 - klo:11:06 »
Mulla paarlampi vissiin korjasi sammuiluongelman lähes täysin. Ainoastaan kerran sammunut.
Matkalla huomasin kun jouduin värkkäilemään Wlaneja (ettei tule 3g roaming maksuja), sammuili jolla aika useastikin. Tapahtui näin että kaikki pimeäksi, sitten vihreä ledi vilkkui hetken aikaa ja laite käynnistyi uudelleen.
Minulla on nyttemmin ollut kaiuttimen kanssa hieman ongelmaa. Laitetta painaessa eri kohdista, saattaa kaiutin lakata toimimasta/ alkaa toimimaan. Tiedä onko se kosketusliitännällä (ns laitteen ominaisuus) vaiko juotos menny rikki.

Poissa SaimaaSailor

• Tulokas
  • *
    • Profiili
« Vastaus #148 : 23.04.14 - klo:17:28 »
Mullakin alkoi sammuilu ongelmat heti paarlampeen päivittämisen jälkeen. Ennen sitä ei mitään ongelmia. Syynä juurikin tuo että väittää, että akku olisi loppu vaikka näin ei todellisuudessa ole. Ja akun sammutus ja akun irroitus yleensä on auttanut. Nyt tein tuon jeesusteippi-virityksen ja odotetaan josko auttaisi. Jos ei auta kokeiltava kai alkuperäisiä asetuksia vielä. Vähän kyllä ihmettelen että voiko olla vika akun liittimissä, kun alkoi päivityksen jälkeen heti ja muillakin käynyt niin.. Mystistä.

Poissa Jujo

• Tulokas
  • *
    • Profiili
« Vastaus #149 : 25.04.14 - klo:21:25 »
Päivittämisen jälkeen sammuilee jatkuvasti. Taskussa,pöydällä,kädessä,soittaessa ja muuten vaan käyttäessä aivan uskomatonta! Alkaa jo sippaa hermo tähän kapistukseen voi kun saisi sen 399e takaisin!
Hajonnut: Nokia 2110,3110,5110,3210,3310,3330,6110,8210,n70,6600,3720,C7
               Sony Xperia Go

Nyt: Jolla!

JollaSuomi Foorumi

« Vastaus #149 : 25.04.14 - klo:21:25 »