Hei Vieras. Muista myös tilata maksullinen palvelumme

Kirjoittaja Aihe: Jolla sammuilee itsekseen  (Luettu 79800 kertaa)

Poissa Simeoni27

• Tulokas
  • *
    • Profiili
Vs: Jolla sammuilee itsekseen
« Vastaus #75 : 25.02.14 - klo:18:31 »
Akkuvika tämä on. Ei ole vaihdon jälkeen vieläkään sammutellut kertaakaan.

Sitten on mulle sattunut 2 viallista akkua. Toinen asia mikä kans vielä kyrsii on ton puhelimen heikko kuuluvuus noin yleisesti verrattuna entiseen HTC Desire Zetaan ja Nokian työkännykkään.

Ai sulla oli vaihdettu jo :( kai tässä saa siis itekkin pelätä että koska alottaa taas sammuilun... Minkälaisilla latureilla muuten latailet sitä? Tuli vaan semmonen kaukaa haettu idea mieleen, että jos toi akku on jotenkin laadullisesti huono, eikä tykkää autolatureista eikä muista pienempivirtaisista. Ei ole itse tullut nyt latailtua autossa tai pc:n usb-portin kautta ollenkaan niin juolahti tämmönen mieleen.
En usko että laturilla on mitään väliä, ellei se sitten ole jollan peruslaturia "vauhdikkaampi" >1A. Yleensä kaiketi nuo Li-ion akut kestävät paremmin jos ladataan pienemmällä virralla.. http://www.mpc.fi/neuvot/parannat+akun+kestoikaa+lataamalla+sen+usbportista/a858211

Poissa Pikku-Y

• Tulokas
  • *
    • Profiili
« Vastaus #76 : 26.02.14 - klo:08:57 »
Mulla on nyt 2 päivää pelittäny ongelmitta akun vaihdon jälkeen. Itse latailin Jollaa milloin milläkin. (töissä biltema, autossa joku clas ohlson universaali, kotona tieskarin usb/ jollan laturi). Mietin myös latureiden mahdollisista haittavaikutuksista, niin pyrin nyt lataamaan vaan Jollan omalla laturilla parisen viikkoa. Itsellä ensimmäiselläkään akulla ongelmia ei esiintynyt 20-31.12 välisenä aikana ollenkaan, vaan alkoivat vuoden vaihduttua.

JollaSuomi Foorumi

« Vastaus #76 : 26.02.14 - klo:08:57 »

Poissa Poffnut

• Tulokas
  • *
    • Profiili
« Vastaus #77 : 26.02.14 - klo:09:30 »
Juu, eipä tuolla laturilla voi mitään merkitystä todellisuudessa olla.

Minullahan vaihdettiin tuo SIM-kortin lukija myös akun vaihdon yhteydessä huollossa. Vaikea uskoa, että tälläkään olisi ollut asian kanssa mitään tekemistä... Nyt on kuitenkin toiminut ennätyspitkään sammumatta kertaakaan, vaikka kaikki samat sovellukset ja kikkailut on käytössä ja asennettuna. Tuo vanha SIM-kortin lukija siis teki sitä, että katkaisui yhteyden SIM-korttiin hetkellisesti, kun siihen kohdistui painetta (taskussa usein katkesi ja painamalla takakuorta lukijan kohdalta sai vian ilmenemään). Onko muilla sammuiluongelmaisilla tämä SIM-lukijan ongelma?

Poissa Bartti

• Täysjäsen
    • Profiili
« Vastaus #78 : 26.02.14 - klo:09:32 »

Sitten on mulle sattunut 2 viallista akkua. Toinen asia mikä kans vielä kyrsii on ton puhelimen heikko kuuluvuus noin yleisesti verrattuna entiseen HTC Desire Zetaan ja Nokian työkännykkään.

Testasin kuuluvuutta Jolla vs N8, C7 ja Samsung Trend. Jolla kuului paremmin, kun N8 ja C7 ja Samsungin kanssa ei eroa saatu niissä oloissa aikaiseksi.

Mikä Nokia luuri sulla on työkäytössä?

Poissa salla

• Tulokas
  • *
    • Profiili
« Vastaus #79 : 26.02.14 - klo:21:02 »
Nyt Jolla sammuu itsekseen, jos soittaja lopettaa puhelun (1.0.3.8 Naamankajärvi). Tosin tänään sammui yllättäen kesken puhelun, vaikka akkua oli jäljellä 60 %. Onko kellään kokemusta vastaavasta?

Poissa mattirii

• Tulokas
  • *
    • Profiili
« Vastaus #80 : 27.02.14 - klo:21:51 »

Testasin kuuluvuutta Jolla vs N8, C7 ja Samsung Trend. Jolla kuului paremmin, kun N8 ja C7 ja Samsungin kanssa ei eroa saatu niissä oloissa aikaiseksi.

Mikä Nokia luuri sulla on työkäytössä?

Nokian E72 työpuhelimena. Tässä kotosalla ollessa Jollassa 2/5 palkkia 3G:tä ja Nokiassa täydet kuuluvuudet, kummassakin Saunalahden/Elisan liittymät.

Sain muuten tänään uuden Jollan tuon vanhan tilalle. Kuuluvuudet vaikuttaisivat olevan samanlaiset sekä uudessa että vanhassa Jollassakin. Kunnon käyttöä pääsee huomenna sitten koittamaan. Saa olla rauhassa latauksessa yön yli.

Jos se perkana alkaa sammuilemaan niin kuvaan Youtubeen videon missä Jolla kohtaa betoniseinän tai vaihtoehtoisesti pesäpallomailan. Voin järjestää tästä vaikka äänestyksen. :D

Poissa Kake41

• Tulokas
  • *
    • Profiili
« Vastaus #81 : 27.02.14 - klo:22:21 »
Sammuilubugi on Jollalla tiedossa, ja se korjataan maaliskuun alussa tulevassa Sailfish-päivityksessä. Tieto peräisin together.jolla.com-sivustolta.

Poissa akeskinen

• Tulokas
  • *
    • Profiili
« Vastaus #82 : 02.03.14 - klo:14:24 »
sammuiluun liityen, luotanko tähän viestiin?
"ongelma on ilmeisesti Jollalla tiedossa. Sain heiltä alla olevan vastauksen:
Tutkimme parhaillaan kyseistä ongelmaa, ja pyrimme tuomaan siihen korjauksen niin pian kuin suinkin mahdollista."
minulla jolla sammuu - ei usein mutta kuitenkin- joskus
kun näyttö sammuu itsekseen ja se avautuu vain jos ottaa ensin akun
pois ja panee takaisin. olispa hyvä jos softavika jpka poistuu.

Poissa JVO

• Seniori
    • Profiili
« Vastaus #83 : 02.03.14 - klo:19:47 »
sammuiluun liityen, luotanko tähän viestiin?
"ongelma on ilmeisesti Jollalla tiedossa. Sain heiltä alla olevan vastauksen:
Tutkimme parhaillaan kyseistä ongelmaa, ja pyrimme tuomaan siihen korjauksen niin pian kuin suinkin mahdollista."
minulla jolla sammuu - ei usein mutta kuitenkin- joskus
kun näyttö sammuu itsekseen ja se avautuu vain jos ottaa ensin akun
pois ja panee takaisin. olispa hyvä jos softavika jpka poistuu.
Jos tarkoitat sitä että näyttö jää harmaaksi mutta taustavalo syttyy niin siitä yleensä selviää kun pyyhkäisee näytön alareunasta keskellepäin.
Jos Jollasi on käynnissä niin akun irroitus on ehdottomasti väärä toimenpide.  ???
Resetointi ei oo käyttötoimenpide ja terminaaliin ei oo pakko mennä jos ei taho.

Poissa huuhaa

• Jäsen
  • **
    • Profiili
« Vastaus #84 : 03.03.14 - klo:09:52 »
Sammuilubugi on Jollalla tiedossa, ja se korjataan maaliskuun alussa tulevassa Sailfish-päivityksessä. Tieto peräisin together.jolla.com-sivustolta.

Itselleni hiljattain Jolla Care kehoitti kokeilemaan Sammuiluun / satunnaiseen boottiloopiin Recovery moden , olikohan btrfs recoveryä. Noin vuorokauden toimi kunnes sammui taas, ja tehnyt tuota sen jälkeen muutamia kertoja viikossa. Koska itselläni ollut satunnaista sim-kortin kadottamistakin (viimeaikoina tosin ei ole tätä pahemmin ilmennyt), laitoin Jollani kohti huoltoa. Sikäli tuo sammuilu johtuu bugista, johon tulossa korjaus - selitys hieman ihmetyttää, kun paremman puoliskon Jollassa mitään tällaista ongelmaa ei ole esiintynyt. Meistä siis minulla selkeästi maanantaikappale.. Täytyy toivoa että saavat tuon huollossa kuntoon kaikilta osin.

Mitä tuohon kuuluvuuteen tulee mistä täälläkin ollut puhetta, niin itsekin olen huomannut että heikossa kentässä luurilla vaikeuksia pysyä verkossa, lisäksi hyvässä kentässäkin kun puhun, valittaa vastapuoli että ääni kuuluu "kuin maan alta" ja kyselee mikä puhelin mulla nyt on jne. Toivottavasti saavat tuollekin tehtyä huollossa jotain. Odottavan aika vaan on pitkä, vasta eilen Jollani jätin postin haltuun, eli lähtee tänään kohti huoltoa. Nyt tuskailen Android luurin kanssa. Että tämä voikin olla ikävä käyttis kun Sailfishiin jo tottui! :D

Poissa salla

• Tulokas
  • *
    • Profiili
« Vastaus #85 : 03.03.14 - klo:15:48 »
Eilen jollani tapasi toisen samanlaisen ja ilmeisesti se sitten vinkkasi, että on ihan kiva sammuilla vähän väliä. Eli sammuilu on ollut tähän asti satunnaista ja liittynyt esimerkiksi puhelun päättymiseen, mutta eilen sammui yli 10 kertaa (pin-koodin jälkeen jopa kameran käynnistys sammutti lurin) täänään on sammunut vain kerran.

Lauantai-iltana tuskastuin, kun puhelimen näyttö lukittui soidessa. Ei siis reagoinut mihinkään eleeseen. Kun soittaja oli lopettanut pääsin kyllä sujuvasti soittamaan takaisin.

Toivottavasti nämä kaikki ovat korjattavissa ohjelmistopäivityksessä. Nyt sitten kannan androidia toisessa taskussa, jotta varmasti pääsen soittamaan ja vastaamaan puheluihin.

Poissa mattirii

• Tulokas
  • *
    • Profiili
« Vastaus #86 : 04.03.14 - klo:08:29 »

Itselleni hiljattain Jolla Care kehoitti kokeilemaan Sammuiluun / satunnaiseen boottiloopiin Recovery moden , olikohan btrfs recoveryä. Noin vuorokauden toimi kunnes sammui taas, ja tehnyt tuota sen jälkeen muutamia kertoja viikossa. Koska itselläni ollut satunnaista sim-kortin kadottamistakin (viimeaikoina tosin ei ole tätä pahemmin ilmennyt), laitoin Jollani kohti huoltoa. Sikäli tuo sammuilu johtuu bugista, johon tulossa korjaus - selitys hieman ihmetyttää, kun paremman puoliskon Jollassa mitään tällaista ongelmaa ei ole esiintynyt. Meistä siis minulla selkeästi maanantaikappale.. Täytyy toivoa että saavat tuon huollossa kuntoon kaikilta osin.

Mitä tuohon kuuluvuuteen tulee mistä täälläkin ollut puhetta, niin itsekin olen huomannut että heikossa kentässä luurilla vaikeuksia pysyä verkossa, lisäksi hyvässä kentässäkin kun puhun, valittaa vastapuoli että ääni kuuluu "kuin maan alta" ja kyselee mikä puhelin mulla nyt on jne. Toivottavasti saavat tuollekin tehtyä huollossa jotain. Odottavan aika vaan on pitkä, vasta eilen Jollani jätin postin haltuun, eli lähtee tänään kohti huoltoa. Nyt tuskailen Android luurin kanssa. Että tämä voikin olla ikävä käyttis kun Sailfishiin jo tottui! :D

Mulla täysin samat oireet oli vanhassa Jollassa (poislukien SIM-kortin hukkaaminen) ennen kuin sain uuden puhelimen kolmannella huoltokerralla. Puhe ei kuulunut, kenttä hukassa/puhelun katkeaminen kesken ja sammuilu. Voimia! :D

Poissa huuhaa

• Jäsen
  • **
    • Profiili
« Vastaus #87 : 04.03.14 - klo:15:45 »
Mulla täysin samat oireet oli vanhassa Jollassa (poislukien SIM-kortin hukkaaminen) ennen kuin sain uuden puhelimen kolmannella huoltokerralla. Puhe ei kuulunut, kenttä hukassa/puhelun katkeaminen kesken ja sammuilu. Voimia! :D

"Mukava" kuulla että kohtalotovereita on, lähinnä siksi että tietää toistenkin saaneen asian kuntoon... Toivoa toki sopii, ettei huoltoon tarvitsisi 3:a kertaa lähettää, vaan myöntäisivät viat mikäli niitä on ja saisi uuden heti jos tarve vaatii.. Toki muutoin korjattuna tuo nykyinenkin riittää vallan mainiosti, mikäli sen korjattua saa, sillä yhdellä huoltoreissulla..

Välillä tullut itse annettua suoraa kritiikkiä joistain Jollan ominaisuuksista, puutteista, toimintatavoista tms. jos niihin on mielestäni ollut aihetta (kannattaminen ei tarkoita kritiikittömyyttä). Silti täytyy sanoa, että _todella_ pitkäksi tämä aika tulee kun Jolla on huollossa. Etenkin kun tämä Android luuri on versiota 2.x eikä ole edes oma, joten mitään tilejä tms tähän ei viitsi luoda.. Valmiina olevia ohjelmia ym. käyttäessä silti tullut jo selväksi, ettei tämä ole minua varten (aiemmin en siis Androidia ole käyttänyt).

Mutta takaisin asiaan. päivittelen tänne tietoja kunhan tuosta luurista alkaa jotain selviämään..

Edit:
Luuri saapui huollosta, jätin postiin su 2.3, (jolloin toki ei lähtenyt eteenpäin).. Sain luurin takaisin 6.3. eli 4:nnen arkipäivän aikana, aika hyvin! Huollossa vaihdettiin SIM-kortin lukija sekä mikrofoni. Myös "ohjelmisto päivitettiin" (asennettiin uudestaan 1.0.3.8 + palautettiin tehdasasetukset). Pikatestien mukaan vastapuoli kuulee äänen nyt selkeämmin. Pidempi käyttöaika paljastaa toiminnan muilta osin. Itse huoltoon olen toistaiseksi tyytyväinen.
« Viimeksi muokattu: 07.03.14 - klo:08:23 kirjoittanut huuhaa »

Poissa pave

• Tulokas
  • *
    • Profiili
« Vastaus #88 : 07.03.14 - klo:12:50 »
Itselläni auttanut monessa puhelimessa sim-kortin pintojen puhdistus pyyhekumilla moneen ongelmaan.

Poissa kjeijo

• Tulokas
  • *
    • Profiili
« Vastaus #89 : 07.03.14 - klo:21:14 »
Minun puhelin on sammuillu itsekseen nyt viikon verran n. 1-3 krt. päivässä. Ajattelin odottaa seuraavaa päivitystä kunnes juuri äsken tapahtui..

Otin valokuvan jonka jälkeen Jolla taas sammui/käynnistyi itsekseen, MUTTA se ei käynnisty! Se sammuu, jonka jälkeen lähtee käynnistymään ja ilmestyy Jolla logo ja sitten sammuu uudestaan, jonka jälkeen kierros alkaa alusta. Tätä on nyt jatkunut noin 20min verran. Akun irroittaminen ei auta vaan käynnistely alkaa heti uudestaan, kun akun kytkee.

Onko kellään käynyt vastaavaa, mikä auttaa? DNA huolto (vaikka ostettu suoraan Jollalta)?

EDIT: Täällähän on oma topic tälle.. joten en oo ensimäinen..
« Viimeksi muokattu: 07.03.14 - klo:21:41 kirjoittanut kjeijo »

JollaSuomi Foorumi

« Vastaus #89 : 07.03.14 - klo:21:14 »