Hei Vieras. Muista myös tilata maksullinen palvelumme

Kirjoittaja Aihe: Esittelyt  (Luettu 37998 kertaa)

Poissa wze.

• Jäsen
  • **
    • Profiili
Vs: Esittelyt
« Vastaus #15 : 17.12.13 - klo:14:54 »
25v nuorimies pirkanmaalta. Galaxy 1 ollut tähän asti käytössä älypuhelimista (pari vuotta). Gustom romeja laitellut galaxyyn, sen enempiä en ole säätänyt tämän kanssa. Innostuin jollasta osittain mahdollisen qwerty-tuen takia, uusi käyttis kiinnostaa myös. Suurin syy jollan varaamiselle lienee kuitenkin ollut halu tukea uutta firmaa ja usko jollan menestykseen.

Jollaa(toistaiseksi), päivityksiä ja other-halffeja odotellen.

Poissa steolm

• Tulokas
  • *
    • Profiili
« Vastaus #16 : 18.12.13 - klo:07:16 »
40+ sysimusta ja umpikiero Pohjois-Savolainen mies. Ammatina sotilas, ja harrastuksena hedonismi, kuntourheilu, muutama netti-mörppi ja muuten vain elämisen sietämättömän keveyden sietäminen. Sen verran liikkuvaa ja itseriittoista sorttia ettei mitään "elätettävää" ole tarttunut matkaan. Jollan ostin koska olen gadget-geek, ja saanpahan Elvistellä vähän aikaa Apple hörhöille mitenkä paljon enemmän bugeja omassa puhelimessa on... puhumattakaan Microsoftin kumisaappaan omistajista.

Kiitos ja anteeks :)

JollaSuomi Foorumi

« Vastaus #16 : 18.12.13 - klo:07:16 »

Poissa Toni Aaltonen

• JollaSuomi.fi ja foorumi.jollasuomi.fi perustaja
  • Ylläpitäjä
  • Jäsen
    • Profiili
    • JollaSuomi
Esittelyt
« Vastaus #17 : 18.12.13 - klo:08:53 »
Olen 28 vuotias ja asun Lahdessa. Erittäin intohimoinen teknologia ihminen ja erityisesti lähellä sydäntä on puhelimet(Jolla) ;). Olen käyttänyt/omistanut melkein kaikki Nokialaiset alkaen ihan 1611 mallista. Älypuhelimiakin on ollut taskussa joku 6... Nyt kuitenkin Jolla on se mille sydämeni olen menettänyt :) toivottavasti kaikki viihtyy täällä foorumissa ja jollasuomi.fi sivustolla :) ystävällisin terveisin Toni Aaltonen

Mikään meri ei ole liian suuri seilattavaksi
Mikään meri ei ole liian suuri seilattavaksi

Poissa JK

• Tulokas
  • *
    • Profiili
« Vastaus #18 : 18.12.13 - klo:09:34 »
JK = 44-vuotias mieshenkilö "lahest."
Matkapuhelimia käytetty isopino  vuodesta 1990. Erityisesti malleista jäänyt mieleen Nokian "banaani" ja N9.
« Viimeksi muokattu: 18.12.13 - klo:09:45 kirjoittanut JK »

Poissa Tapsa

• Tulokas
  • *
    • Profiili
« Vastaus #19 : 18.12.13 - klo:18:10 »
Tapsa, ihan muutaman päivän päästä 45v, kiinnostunut kaikesta uudesta, paitsi että työ ja perheasiat haittaavat omia harrastuksia. Nettinikkari olin muutaman vuoden mutta ei enää kerkee keskittymään siihenkään.
Ensimmäinen matkapuhelin oli alla kuvan mukainen Philips NMT900 "raahattava" malli, joskus 80-luvun lopulla.
Muuten käyttänyt ainoastaan Nokian puhelimia.
Nyt vasta poikkean nokialinjasta kun ostin Jollan, ja Lumia 800 joutaa arkistoihin.

Poissa AVJ

• Yleisvalvoja
  • Seniori
    • Profiili
« Vastaus #20 : 18.12.13 - klo:21:44 »
Aika monella täällä näyttäis olleen tiivis suhde noihin nokian hakkapeliittoihin ja oon kyllä itekki näihin päiviin asti ollu kotimaisen vaihtoehdon puolella. Nyt seki on myyty ni eihä meille jää paljon muita ku Jolla. Lumioita en ikinä ehtiny hommata itelleni, mut mitä muitten luureja käytin ni toimihan ne siinä. iPhoneihin ja muihinkun Applen tuotteisiin on ollu aina vähän sellanen inhoreaktio ja toi avoin lähdekoodi tässäki on yks mikä sai kiinnostumaan laitteesta vaikka en siihen mitään ite osaa ohjelmoidakkaan. Tuolla on kuitenkin aika monta muuta jotka osaa ja näkisin tän pelkästään positiivisena et ihmiset voi ite osallistua luurin kehittämiseen. Ennustaisin että yhteisöllinen tekeminen kaikenlaisissa asioissa on kohta nouseva trendi. Sitä mukaa ihmiset myös enemmän ottaa luurin omakseen kun siihen voi vaikuttaa muutenkin kun ulkoapäin annetuilla valmiilla vaihtoehdoilla.
Sailors keep on sailin' while others keep on failin'...

Poissa Letomps

• Tulokas
  • *
    • Profiili
« Vastaus #21 : 19.12.13 - klo:14:23 »
24-vuotias Etelän hetelmä, joka luonnollisesti myöskin teknologiasta kiinnostunut duunari-iltaelämäntapaopiskelija
Käytössä nyt kolmas älypuhelin kahden Androidin jälkeen. Odotukset on kovat, mutta niin on puhelinkin.
Jollassa ehkä eniten kiinnostaa mahdollisuus asiakkaana osallistua sekä raudan että softan näkyvään kehitykseen. Kooditaju lähes nollatasoa, mutta ei se ole ennenkään esteenä ollut, kun tavoitteisiin on teknologian saralla pyritty.
Ei naista, ei taloa, ei lapsia ja "puolikas" koira.

Poissa MarjoHelena

• Tulokas
  • *
    • Profiili
« Vastaus #22 : 20.12.13 - klo:15:02 »
Heips!

Olen keski-ikäinen nainen jolla on nyt Jolla  :D

Poissa hahlan

• Paras A-Ryhmä
  • Tulokas
    • Profiili
« Vastaus #23 : 21.12.13 - klo:19:31 »
Reipas 50-vuotias matkapuhelimista kiinnostunut ja suomalaista designia arvostava, Lahtelainen nainen. Entisenä matkapuhelinmyyjänä kiinnostuin Jollasta samantien, kun siihen netissä "törmäsin" 11.7.2013. Tilasin smanatien, varmaan viimeisenä ensimmäisen aallon tilaajana. Nyt olen tosi tyytyväinen Jollan käyttäjä. Tällä viikolla sain työnantajalta virallisen luvan asentaa Jollaani työsähköpotin ja kalenterin. Tänään synkronoin sen autoni bluetoothiin. Ai, että kun nämä kaikki toimii hienosti!!!

Poissa JarskiN

• Tulokas
  • *
    • Profiili
« Vastaus #24 : 22.12.13 - klo:22:44 »
Ikää 47. Tietokoneiden kanssa olen puuhastellut 80-luvun alkupuolelta asti. Viimeisten vuosien aikana mielenkiinto tehdä ohjelmia tai edes web-sivuja on kadonnut. Se ei ole tuntunut enää kovin hohdokkaalta. Aktiivisimpana aikana taistelin valtavirtaa vastaan olemalla sitkeästi Amiga-käyttäjä. Niitä minulla oli useampia, viimeisimpänä tornimallinen A4000. PC-maailma ei innostanut niin paljon. Nykyään tietokoneesta on tullut vaan työkalu, joka löytyy joka kodista. Kuten älypuhelimiakin löytyy yhä useamman taskusta.

Mobiilimaailma on taas Jollan ansiosta mielenkiintoinen. Haluan tukea kotimaista yrittäjää. Pari viikkoa Jolla ollut käytössä ja olen sikäli vaikuttunut, että laite on luotettava. Haluan seurata läheltä miten tästä saattaa kehittyä jotain isoa. 90-luvun puolen välin jälkeenkin olin vielä epäileväinen, että tarvitsisin matkapuhelinta yhtään mihinkään. Taivuin sitten ensimmäiseksi puhelimekseni ostamaan Ericssonnin GF388. Myöhemmin pari tavallista perus-Nokiaa. N95 räjäytti potin ja kiinnostuin oikeasti puhelimista enemmän. Sittemmin luuri on vaihtunut pääsääntöisesti kahden vuoden välein. N97 vaan oli niin huono, että Nokian huolto päätti lopulta antaa sen tilalle N8:n. Kaipaan kuitenkin N97:n näppäimistöä. N8:n kameraa kaipaan myös. N9 on kuitenkin ollut se luuri, josta olen eniten pitänyt N95:n jälkeen. Se on ollut mukava käyttää ja luotettava joka käänteessä. Siksi lähdin Jollan kyytiin.
« Viimeksi muokattu: 22.12.13 - klo:22:49 kirjoittanut JarskiN »

Poissa mora

• Jäsen
  • **
    • Profiili
« Vastaus #25 : 24.12.13 - klo:14:53 »
46v Hämeestä Helsinkiin muutanut poika ja parin lapsen isä. Näyttää historia aika samalta kuin monella muullakin tällä saitilla eli Nokia-uskollisuus ollut kovaa luokkaa kunnes Microsoft tuli ja vei uskon tulevaan...

"Hiljainen" Microsoftin vastustaja n. 10 vuotta ja kotikoneella useammin käynnistyykin Debian tai Ubuntu kuin Windows. Android-laitettakaan en hankkinut koska sen takana on se iso G, ja olen oppinut aika lailla nirsoksi yksityisyyden suojaan liittyvissä asioissa.

Kun kuulin ensimmäistä kertaa että Meegon kehittäjät perusti tämän Jollan, niin ensimmäinen Jolla-hankintapäätökseni oli sinetöity.

Tällä foorumilla kävijöistä on varmaan merkittävä osa sellaisia jotka ovat nyt saaneet/saamassa ensimmäisen konkreettisen kosketuksen Linuxiin. Toivotetaanpa siis kaikki uudet Linux-käyttäjät tervetulleksi ihan uuteen maailmaan, eli yhteisöön! Ja Linux-konkareille: älkää katsoko ollenkaan nenänvartta pitkin, vaan rohkaiskaa näitä uusia Linuxlaisia. Uusille käyttäjille pitää pystyä neuvomaan myös terminaalin käyttöä yksityiskohtaisesti (merkki-merkiltä), ilman terminaalin perusasioitahan sailfish-käyttäjäkokemus voi jäädä vähän torsoksi.

Niin ja millähän tältä sivustolta saisi suodatettua Microsoft-mainokset?  :o
« Viimeksi muokattu: 24.12.13 - klo:23:04 kirjoittanut mora »

Poissa WanShan

• Tulokas
  • *
    • Profiili
« Vastaus #26 : 24.12.13 - klo:15:27 »
Elikkäs olen 22-vuotias opiskelija. Asun parhaillaan rapakon toisella puolella ja tilasin Jollan vanhemmilleni Jyväskylään odottelemaan joulukuusen alle. Toissapäivänä otin puhelimen viimein käyttööni ja vielä vasta tutkin sen ominaisuuksia. Kirjoittelin juuri myös eräälle sovelluksen kehittäjälle suomalaisia käännöksiä saksalaiseen ohjelmaan sekä kirjoitin hieman sisällöntynkää. En ole kaksinen koneiden kanssa enkä osaa koodata tippaakaan, mutta autan mielellään hankkeissa kehitysideoin sekä sisältöä kirjoittamalla.

Jollan hankin lähinnä suomalaisuuden takia. En kauhean paljoa kotimaatani enää pääse tukemaan, mutta se vähä mitä pystyn niin teen. Ja täytyyhän sitä uusia tekijöitä tukea! Uskon (ja toivon) myös että Jollalla on sellainen porukka, joka jaksaa aidosti kuunnella asiakkaitaan sekä kehittää ohjelmistoa näiden tarpeisiin.

Poissa vapakalastaja

• Tulokas
  • *
    • Profiili
« Vastaus #27 : 24.12.13 - klo:16:52 »
Kuusvitonen eläkkeellä oleva vapakalastaja keskisestä suomesta. Harrastukset nimimerkin mukaiset + soitinrakennus ,musiikki mm. - Ja tietotekninen kokemus/osaaminen ei oikein palvele tätä Jollan käyttöä (Windows ympäristö, vanha VAX-VMS, ja iänikuiset merkkipohjaiset sovellukset DOS ja Unix ympäristöissä) Jolla tuli hankittua "kannatuksen vuoksi"

Poissa tanevala

• Tulokas
  • *
    • Profiili
« Vastaus #28 : 25.12.13 - klo:08:56 »
Moros...46v mies Salosta. Entinen Nokian testaus-insinööri ja nykyinen turvallisuusalan yrittäjä.  Haluan tukea suomalaista puhelin osaamista omalta osaltani. Entinen puhelin Lumia 800 ja aina on ollut Nokialainen muutenkin. Nyt Nokian myynnin jälkeen en osta Mikrosoftin puhelimia.

Poissa -VilleV

• Tulokas
  • *
    • Profiili
« Vastaus #29 : 26.12.13 - klo:18:26 »
19-v jätkä, joka syttyi N9:lle, joten Jolla oli luonnollinen vaihtoehto, kun N9 jätettiin lahoamaan. En ole millään tavalla kiinnostunut tietotekniikasta ja siitä syystä täysin avuton, kun joutuu vähänkin virittelemään. Toivottavasti tämä foorumi tarjoaa apua, kun niihin puuhiin Jollan kanssa joutuu.

JollaSuomi Foorumi

« Vastaus #29 : 26.12.13 - klo:18:26 »