Hei Vieras. Muista myös tilata maksullinen palvelumme

Kirjoittaja Aihe: Kokemuksia Sony Xperiasta?  (Luettu 1341 kertaa)

Poissa JariK

• Jäsen
  • **
    • Profiili
Kokemuksia Sony Xperiasta?
« : 09.11.17 - klo:14:05 »
No lopulta tuli pakkovaihdon paikka kun Jolla tippui lattialle ja lasi särkyi. Näytönvaihdossa (210€) ei ole enää järkeä kun Jolla1 muutenkin alkaa takkuilee (sovellukset, näyttökeyboard jumivat, bootattava alvariinsa) Mielellään sailfishissä pysyisin joten silloin se Sony on ainoa vaihtoehto.
Millaisia kokemuksia Sailfish\Xperia yhdistelmästä on?
Vai joko joutuu luovuttamaan?

Poissa nake

• Jäsen
  • **
    • Profiili
    • Blogi
Vs: Kokemuksia Sony Xperiasta?
« Vastaus #1 : 10.11.17 - klo:07:56 »
Kokemusta jokunen viikko. Asensin Linux-koneellani. SFOSX käynnistyi mutkitta. Rikastin ohjelmavalikoimaa. Asensin Jolla-kaupasta Android-appseja sisältävän Storen ja sain sillä  mm. Whatsuppin toimimaan. Asensin Storesta myös Yalp-kaupan, jolla Ruutu ja Areenakin toimivat  ilman Google Playn asentamista.

Käynnistys-täppäys, jota jollailijat rakastavat, antaa vielä odottaa, mutta otin senkin päätekäskyillä käyttöön. Sen aihauttamaako on puhelimen kylmäkäynnistykseen tarvittava useampi yritys. Minun käytössäni oikeastaan  ainoa suurempi puute toistaiseksi on, etten saa laiteeseen liitettyä uudelleenformatoitua lisäskorttia. 

Mutta kaiken kaikkiaan, olen onnellinen ExperiaX-omistaja ja käytettyäni  kuukauden päivät, ennen SFOSX:n asentamista, puhelimen omaa käyttöjärjestelmää, voin vakuuttaa, että tästä uudesta  "Jollastani" en hevillä luovu. Käyttämisen loogisuus vain niin hurmaa.
Ubuntua 2004 lähtien eri versioissa

JollaSuomi Foorumi

« Vastaus #1 : 10.11.17 - klo:07:56 »

Poissa JariK

• Jäsen
  • **
    • Profiili
« Vastaus #2 : 10.11.17 - klo:15:48 »
"Minun käytössäni oikeastaan  ainoa suurempi puute toistaiseksi on, etten saa laiteeseen liitettyä uudelleenformatoitua lisäskorttia." 

Eli Jollassa ollut muistikortti ei toimi xperiassa senkään jälkeen kun siinä on Sailfish?

Poissa hkth

• Paras A-Ryhmä
  • Tulokas
    • Profiili
« Vastaus #3 : 10.11.17 - klo:21:36 »
"Minun käytössäni oikeastaan  ainoa suurempi puute toistaiseksi on, etten saa laiteeseen liitettyä uudelleenformatoitua lisäskorttia." 

Eli Jollassa ollut muistikortti ei toimi xperiassa senkään jälkeen kun siinä on Sailfish?
Taitaa riippua kortista, mulla toimii Jolla C:stä siirretty kortti ongelmitta. Formaatti on muistaakseni VFAT.

Poissa nake

• Jäsen
  • **
    • Profiili
    • Blogi
« Vastaus #4 : 11.11.17 - klo:07:25 »
Hienoa, että SFOSX tunnistaa lisäkortin, kuten yllä luemme. Tätä lisäkorttikysymystä on pengottu todether.jolla-palstalla monesta kantista eikä viisastenkivea kaikkiin tapauksiin ole vielä löytynyt.

Poissa nake

• Jäsen
  • **
    • Profiili
    • Blogi
« Vastaus #5 : 11.11.17 - klo:12:38 »
hktk:n kirjoittaman mukaan otinpa sitten sitten Jolla 1:n lisämuistin (vfat-formatointi) ja kas, ExperiX:ssähän se toimii hienosti (SDHS 32GB). Ja toimimaton ext4-formatoitu kortti (SDHS 32 GB) Jolla 1:een, joka hyväksyi sen heti.

Poissa JollaSailorX

• Tulokas
  • *
    • Profiili

Poissa JariK

• Jäsen
  • **
    • Profiili
« Vastaus #7 : 15.11.17 - klo:17:38 »
Noitten arvioiden perusteella vähän tuntuu ettei ole kovin järkevää satsata jo pari vuotta vanhaan puhelinmalliin jonka hyvistä omista ominaisuuksista osa ei edes toimi Sailfishin kanssa :/

JollaSuomi Foorumi

« Vastaus #7 : 15.11.17 - klo:17:38 »