Hei Vieras. Muista myös tilata maksullinen palvelumme

Kirjoittaja Aihe: Mobiilidata ei toimi  (Luettu 1983 kertaa)

Poissa Krapiston Äijä

• Tulokas
  • *
    • Profiili
Mobiilidata ei toimi
« : 14.07.17 - klo:13:47 »
Minun Jolla on saatu 2013 Joulun alla, eikä mitään mainittavaa ongelmaa ole ollut paria päivitysjuttua isompaa.
Nyt jouduin lopettamaan Jollassa olleen liittymän. Siirsin toisesta puhelimesta toimivan kortin ja DNA:lla tehtiin
lisäykset palveluihin. Kortissa oli aluksi jo mini data ominaisuus.

Mobiilidata ei käynnisty, asiakastuessa yritettiin auttaa, kokeilin kotona toiseen Jollaan, ei toimi siinäkään.
Asiakastuen neuvo viimeksi oli hankkia uusi kortti, ei muutosta.

DNA-liikkeessä uusi kortti toimi ongelmitta toisen merkkisessä puhelimessa ihan niinkuin pitäisikin. Jollassa ei.
Liikkeessä kokeiltiin myyjän korttia Jollassa, mobiilinetti ei toimi.

Akku on ollut irti ja muita mitä nyt vähän on tehtävissä, on kokeiltu, ei vaikutusta.
Toisen Jollan simkortti (mobiilinetti) ei toimi nyt edes minun Jollassa? Toinen Jolla ei ole omani.
WiFi toimii tietenkin ja puhelut menee ja tulee. Puhelin on 3g tilassa ja DNA:ssa.

Mikä sai tämän vian aikaan, vanhalla kortilla (numerolla) toimi ok, toisella vanhalla ei??

Pitääkö varrota että tulee uusi Nokia 6 myyntiin? Ja heittä Jollaa kellumaan.

# Reijo

Poissa JVO

• Seniori
    • Profiili
Vs: Mobiilidata ei toimi
« Vastaus #1 : 16.07.17 - klo:08:51 »
Kuulostaa oudolta ???  minulla DNA:n data on toiminut ongelmitta, tosin en ole hetkeen korttia uusinut.
Resetointi ei oo käyttötoimenpide ja terminaaliin ei oo pakko mennä jos ei taho.

JollaSuomi Foorumi

« Vastaus #1 : 16.07.17 - klo:08:51 »

Poissa Krapiston Äijä

• Tulokas
  • *
    • Profiili
« Vastaus #2 : 16.07.17 - klo:19:22 »
Juu, niin kuulostaa.  Jollan näyttöön ei tule 3G:tä näkyviin, asetuksissa on 3G päällä.

Kokeilin korttia tänään Nokia 6110N:ään, 3G yhteys tuli heti näyttöön.

# Reijo

Poissa Krapiston Äijä

• Tulokas
  • *
    • Profiili
« Vastaus #3 : 16.07.17 - klo:21:00 »
No niin, vaiva ohi. Mobiilidata toimii taas.

# Reijo

Poissa Lepolanmaki

• Tulokas
  • *
    • Profiili
« Vastaus #4 : 10.10.17 - klo:22:58 »
Minulla sama tilanne. 2013 oli dna:n liittymä, joka toimi ok. Pari vuotta sitten tuli vaihdettua liittymä Teliaan, kun se tuntui edullisemmalta kaikissa  pohjoismaissa. Jollan mobiilinetti toimi hyvin. Nyt  kun tuli EU:n päätös,  vaihdoin  Elisaan. Nyt tuli iso ongelma: Mobiilinetti ei toimi.
WLAN toimii, missä se on ja missä siihen on tunnukset.  Puhelut ja multimediaviestit toimivat. Mutta mobiilinetti ei toimi. Siitä kuitenkin maksan, kokoaikaisesta netistä.
Elisan viisaiden kanssa on asiaa selvitelty, ehdotuksia toistensa perään. Mikään ei  saa mobiilinettiä toimimaan.
Tuolla toisessa vanhemmassa  ketjussa neuvottiin hakemaan Jollakaupasta onofo-sovellus. Mutta mitenkäs sinne kauppaan pääsee, kun ei pääse nettiin eikä ole wlania?
Niistä ohjeista en myöskään tajunnut mitään, kun ei meikäläisen jollassa ole sellaisia valikoitakaan.
Haluaisin kysyä, onko oikeasti olemassa  ketään, joka olisi päässyt jollalla elisan mobiilinettiin ilman ongelmia?
=========

Minun Jolla on saatu 2013 Joulun alla, eikä mitään mainittavaa ongelmaa ole ollut paria päivitysjuttua isompaa.
Nyt jouduin lopettamaan Jollassa olleen liittymän. Siirsin toisesta puhelimesta toimivan kortin ja DNA:lla tehtiin
lisäykset palveluihin. Kortissa oli aluksi jo mini data ominaisuus.

Mobiilidata ei käynnisty, asiakastuessa yritettiin auttaa, kokeilin kotona toiseen Jollaan, ei toimi siinäkään.
Asiakastuen neuvo viimeksi oli hankkia uusi kortti, ei muutosta.

DNA-liikkeessä uusi kortti toimi ongelmitta toisen merkkisessä puhelimessa ihan niinkuin pitäisikin. Jollassa ei.
Liikkeessä kokeiltiin myyjän korttia Jollassa, mobiilinetti ei toimi.

Akku on ollut irti ja muita mitä nyt vähän on tehtävissä, on kokeiltu, ei vaikutusta.
Toisen Jollan simkortti (mobiilinetti) ei toimi nyt edes minun Jollassa? Toinen Jolla ei ole omani.
WiFi toimii tietenkin ja puhelut menee ja tulee. Puhelin on 3g tilassa ja DNA:ssa.

Mikä sai tämän vian aikaan, vanhalla kortilla (numerolla) toimi ok, toisella vanhalla ei??

Pitääkö varrota että tulee uusi Nokia 6 myyntiin? Ja heittä Jollaa kellumaan.

# Reijo

Poissa hkth

• Paras A-Ryhmä
  • Tulokas
    • Profiili
« Vastaus #5 : 11.10.17 - klo:17:11 »
Minulla sama tilanne. 2013 oli dna:n liittymä, joka toimi ok. Pari vuotta sitten tuli vaihdettua liittymä Teliaan, kun se tuntui edullisemmalta kaikissa  pohjoismaissa. Jollan mobiilinetti toimi hyvin. Nyt  kun tuli EU:n päätös,  vaihdoin  Elisaan. Nyt tuli iso ongelma: Mobiilinetti ei toimi.
WLAN toimii, missä se on ja missä siihen on tunnukset.  Puhelut ja multimediaviestit toimivat. Mutta mobiilinetti ei toimi. Siitä kuitenkin maksan, kokoaikaisesta netistä.
Elisan viisaiden kanssa on asiaa selvitelty, ehdotuksia toistensa perään. Mikään ei  saa mobiilinettiä toimimaan.
Tuolla toisessa vanhemmassa  ketjussa neuvottiin hakemaan Jollakaupasta onofo-sovellus. Mutta mitenkäs sinne

Minulla ei ole ollut mitään ongelmia Jolla C:n ja Elisan liittymän kanssa. Datayhteyspisteen asetukset on hyvin simppelit:

• yhteyden nimi: Internet
  • yhteyspiste (APN): internet
  • protokolla: molemmat (en kyllä tiedä, onko IPv6 oikeasti käytössä Elisalla)
  • todennustapa: CHAP
  • tunnus ja salasana tyhjät

Ja liittymä on siis Elisan yritysliittymä, ei Saunalahti. Nopeus muuten jää täällä päin useimmiten pienemmäksi kuin toisessa SIM-paikassa olevalla DNA:n liittymällä (privaatti).

Poissa nau

• Täysjäsen
    • Profiili
« Vastaus #6 : 17.10.17 - klo:17:34 »
Törmäsin mobiilidatan toimimattomuusongelmaan käydessäni äskettäin Ruotsissa. Mukanani oli Jolla 1 Saunalahden liittymällä ja Jolla C DNA:n liittymällä. Molempiin olin laittanut asetuksista verkkovierailun sallituksi ja molemmat yhdistyivätkin paikallisten operaattoreiden verkkoihin, mutta vain Jolla C:ssä netti toimi, Jolla 1:ssä ainoastaan puhelut ja tekstarit. Kokeilin lentotilan kautta käymistä ja buuttaamistakin, mutta ei auttanut.

Poissa 2cv

• Täysjäsen
    • Profiili
« Vastaus #7 : 17.10.17 - klo:22:04 »
Mulla Jolla C hukkaa myös mobiilidatan (Elisa 3G) säännöllisen epäsäännöllisesti. Yleensä palautuu vain boottaamalla.

Poissa Krapiston Äijä

• Tulokas
  • *
    • Profiili
« Vastaus #8 : 04.11.17 - klo:23:06 »

Tuolla toisessa vanhemmassa  ketjussa neuvottiin hakemaan Jollakaupasta onofo-sovellus. Mutta mitenkäs sinne kauppaan pääsee, kun ei pääse nettiin eikä ole wlania?
Niistä ohjeista en myöskään tajunnut mitään, kun ei meikäläisen jollassa ole sellaisia valikoitakaan.
Haluaisin kysyä, onko oikeasti olemassa  ketään, joka olisi päässyt jollalla elisan mobiilinettiin ilman ongelmia?

Sillä Onofo Log ohjelmalla on nyt kaksi kertaa Jolla putsattu. Toimii. Just nyt putsasin kolmannen kerra, muuten vaan, mobiilidata toimii.
Nii ja WLAN on kotona. Pääsin hakemaan ohjelman.
Käytän myös CCleaner ohjelmaa putsaamaan roskat.

On hyvä kysymys että miksi simkortin vaihdon jälkeen tuli tämä ongelma? Aiemmin ei ollut kumpaakaan ohjelmaa putsaamassa mitään! V:sta  2013/12 ->  2017/7.

#Reijo

JollaSuomi Foorumi

« Vastaus #8 : 04.11.17 - klo:23:06 »