Hei Vieras. Muista myös tilata maksullinen palvelumme

Kirjoittaja Aihe: Akun kestosta  (Luettu 36756 kertaa)

Poissa wickedsp1d3r

• Tulokas
  • *
  • Just another unlike.
    • Profiili
Akun kestosta
« : 15.12.13 - klo:12:33 »
Jollan akusta on ollut paljon keskustelua. Miten muilla tuo akku on kestänyt? Itse latasin akun täyteen toissapäivänä klo 00.00 ja aamupäivällä klo 12.00 aikaan koskin seuraavan kerran puhelimeen. Akun varausta oli 75% jäljellä. Ei verkkoyhteyksiä taikka sovelluksia päällä. Tänä aamuna huomasin, että puhelin oli sammunut akun tyhjentyessä yön aikana.

Ei tuota akun kestoa voi ainakaan tällä hetkellä kovin hyväksi sanoa...  :-\

Poissa kamapa

• Tulokas
  • *
    • Profiili
Vs: Akun kestosta
« Vastaus #1 : 15.12.13 - klo:13:19 »
Mulla on nyt muutaman päivän jälkeen alkanut akku kestää paremmin. Tosin huomasin että alussa oli bluetooth koko ajan päällä. Vaikka asetuksista otti pois (ei käytössä tilaan), niin silti lähti pois päältä vasta kun se bluetooth täpän otti pois asetusten tilavalikosta. Samoin kirkkautta pienensin alle puoleen.

JollaSuomi Foorumi

« Vastaus #1 : 15.12.13 - klo:13:19 »

Poissa wesanto

• Tulokas
  • *
    • Profiili
« Vastaus #2 : 15.12.13 - klo:14:53 »
Aamu 6 kieppeillä otin irti kun heräilin ja nyt on akkua 70%. Käyttänyt silleen kohtuudella- wlan päällä ja whatsappia tarkistellut. Nopeasti tosissaan tuntuu syövän ainakin näin aluksi: /
Paraneekohan se päivitysten mukana, kun saa virransäästöasetuksia paremmaksi?

Poissa virtaka

• Jäsen
  • **
    • Profiili
« Vastaus #3 : 15.12.13 - klo:17:03 »
Sinihammas ja WiFi koko ajan päällä - sähköpostin pollaus vartin välein, mutta pidempään akku kestää kuin WindowsPhone-HTC:ssäni.
Eiväthän minkään älypuhelimen akut kestä yhtä pitkään kuin wanhoissa Symbian-nokialaisissa. Yöksi ne on pantava lataukseen, jos meinaa seuraavan päivän pärjätä - siis puhelimen nimestä riippumatta.
 8)

Poissa avataR

• Jäsen
  • **
    • Profiili
« Vastaus #4 : 15.12.13 - klo:17:25 »
Oma akun kesto noin 30 tuntia. Sähköposteista ei ole push päällä, vaan tiiviimmin seurattavia tarkistetaan parin tunnin välein, Googlen kalenterin takia Hotmailia pari kertaa päivässä. (Kalenteri synkattu Hotmailiin vain luku -muodossa, ja tuosta saan sen sitten puhelimeen.) Muutama puhelu päivässä + satunnaista netin selausta.

Android-tuen poistin, tähän mennessä jäänyt ikävä lähinnä Firefoxia. Jännästi Tidings-appsissa (natiivi RSS-lukija) on selain, joka toimii myös vaakatasossa, mutta "virallinen" selain ei sitten vaakatasossa toimi.

Poissa Tumbaa

• Tulokas
  • *
    • Profiili
« Vastaus #5 : 15.12.13 - klo:19:48 »
Moi,

Olen ollut erittäin pettynyt akun kestoon kestää  :( n. vuorokauden normaalilla käytöllä. Edellinen puhelin Lumia 800 samalla käytöllä kaksi päivää. Itselleni oli tärkeä kriteeri tuo akun kesto ja Jolla lupaili hyvää akun kestoa kun akun arvo on 2100 mA. Kun muissa n. 1400 mA. Nytkin tuntia vajaa vuorokausi (23 h) akun teho enään 20 %. Minulla on myös lisäksi käytössä Android Easy Battery Saver.

Poissa unlike

• Jäsen
  • **
    • Profiili
« Vastaus #6 : 15.12.13 - klo:20:10 »
Moi,

Olen ollut erittäin pettynyt akun kestoon kestää  :( n. vuorokauden normaalilla käytöllä. Edellinen puhelin Lumia 800 samalla käytöllä kaksi päivää. Itselleni oli tärkeä kriteeri tuo akun kesto ja Jolla lupaili hyvää akun kestoa kun akun arvo on 2100 mA. Kun muissa n. 1400 mA. Nytkin tuntia vajaa vuorokausi (23 h) akun teho enään 20 %. Minulla on myös lisäksi käytössä Android Easy Battery Saver.

Tämähän on vielä ihan betavaiheessa, Pari optimoivaa päivitystä niin akunkesto kasvaa huomattavasti. Ja eihän Akku ole vielä heti uutena saavuttanut maksimikapasiteettiaan vaan vasta jonkin ajan kuluttua kun on päässyt purkautumaan ja latautumaan.
¨
Ja tohdin epäillä että toi sun "android Easy Battery Saver" ei tee paskaakaan. Epäilen sen vain syövän enemmän akkua. MuTu-tuntumalla sanoisin niin. Joku fiksumpi varmaan voi korjata jos olen väärässä?

Poissa wze.

• Jäsen
  • **
    • Profiili
« Vastaus #7 : 15.12.13 - klo:20:51 »
Androidilla oon kokeillu noita battery savereita ja en oo huomannu että olis parantanu akun kestoo. Kun ostin tämän Samsung galaxy 1 muistan lukeneeni monesta lähteestä, että akunkestossa oli  paljon ongelmia. Joillakin käyttäjillä akku tyhjeni hetkessä, ns. battery dry tai jotain.. Päivitykset taisivat nekin ongelmat poistaa. Toiveajattelua tai ei, mutta uskoisin, että myös Jollassa toiminta-aika paranee jatkossa, odotellaan nyt että tämä alkuhässäkkä laantuu ja puhelimet saadaan liikkeelle.

Poissa ITI

• Jäsen
  • **
  • Ei omaa tekstiä :(
    • Profiili
« Vastaus #8 : 15.12.13 - klo:21:00 »

Ominaisuuksien pois kytkeminen ja puhelimen käyttäminen muutoin kuin haluaisi EI OLE vastaus akkuongelmiin. Eiköhän kohta joku väännä kuoreen "toisen puolikkaan" jossa vara-akku / lisävirtaa.
Pois mukavuusalueelta!

Poissa unlike

• Jäsen
  • **
    • Profiili
« Vastaus #9 : 15.12.13 - klo:21:28 »

Ominaisuuksien pois kytkeminen ja puhelimen käyttäminen muutoin kuin haluaisi EI OLE vastaus akkuongelmiin. Eiköhän kohta joku väännä kuoreen "toisen puolikkaan" jossa vara-akku / lisävirtaa.

Luulenpa että sitä ennen tulee käyttöjärjestelmää ja sen lisäosia optimoivia päivityksiä.

Itse koen että en ole joutunut luopumaan mistään, päinvastoin. Minulla on päällä 3g, google tili synkissä, 2 exchangea aina ajantasalla ja whatsapp päällä taustalla. Lisäksi selailen instaa ja faboa milloin kerkeän. Aamulla otin puhelimen mukaani, soitellut omaan käyttööni nähden paljon puheluita (pitänyt etsiä omaisuutta viikonlopun jäljiltä ympäri länsi-suomea), puskenut google mapsilla navigoinnin ja VIELÄKIN akkua 53 % (itse en käytä facebook-viestejä, koska n9:llä oppisin jo siihen että syö kiukulla akkua, enkä jaksa kokoajan viestitellä ihmisille. Facebook-tili on kyllä muuten linkattu jollaan)

Ja aiemmassa vastauksessa en viitannut android puhelimien virransäästöohjelmiin, vaan jollaan asennetun ANDROID virransäästöohjelman, jolla tuskin on emulaattorissa (vai miksi sitä kutsuisimmekaan) riittävästi valtuuksia tehdä yhtikäs mitään energiaa säästävää?

Poissa jjawe

• Tulokas
  • *
    • Profiili
« Vastaus #10 : 15.12.13 - klo:22:59 »
Eilen aloitettu ja tänään lopetettu 16h:n testi kulutti akun 100%:sta 62%:iin. Ei mitään ohjelmia auki, eikä mitään näistä päällä; GPS, WLAN, 3G.
Lisäyksenä vielä se, että kelloa katsoin kolme/neljä kertaa, mihinkään muuhun ei puhelinta käytetty.
« Viimeksi muokattu: 15.12.13 - klo:23:18 kirjoittanut jjawe »

Poissa FirstOne460

• Jäsen
  • **
    • Profiili
« Vastaus #11 : 16.12.13 - klo:06:13 »
Eiköhän se ala olla nykyaikaa, että puhelin pitää ladata joka yö. Valitettavaa, mutta kahta päivää ei pärjää mitenkään ilman latausta.

Poissa Tumbaa

• Tulokas
  • *
    • Profiili
« Vastaus #12 : 16.12.13 - klo:08:46 »
Moi,

Tämähän on vielä ihan betavaiheessa, Pari optimoivaa päivitystä niin akunkesto kasvaa huomattavasti. Ja eihän Akku ole vielä heti uutena saavuttanut maksimikapasiteettiaan vaan vasta jonkin ajan kuluttua kun on päässyt purkautumaan ja latautumaan.
¨
Ja tohdin epäillä että toi sun "android Easy Battery Saver" ei tee paskaakaan. Epäilen sen vain syövän enemmän akkua. MuTu-tuntumalla sanoisin niin. Joku fiksumpi varmaan voi korjata jos olen väärässä?

No toivotaan, että akun kesto paranisi esim. päivityksien myötä. Mitä Battery Saver ohjelmaan kokeilen sitä jonkin aikaa onko siitä mitään hyötyä. Ainaskin vaimolla Android puhelimessa ei ole kyllä ollut oikein mitään vaikutusta.

Poissa AVJ

• Yleisvalvoja
  • Seniori
    • Profiili
« Vastaus #13 : 16.12.13 - klo:11:03 »
En nyt ole ottanut aikoja ylös, mutta viikon luuria käyttäneenä akunkesto on tuntunut pikkuhiljaa onneksi paranevan, vaikka ei se mikään kovin kummoinen vielä olekkaan. Tottahan se on, että älypuhelimet saa melkein joka päivä ladata muutenkin, oli mikä luuri tahansa. Kai se tästä...
Sailors keep on sailin' while others keep on failin'...

Poissa wesanto

• Tulokas
  • *
    • Profiili
« Vastaus #14 : 16.12.13 - klo:13:37 »
Kun viimeksi android puhelinta käytin, niin eipä mun ZTE:ssä battery saverit auttanut mitään. android 2.2 pääs vielä tiedostojen hallinnasta käsin sulkemaan sovellukset ja se auttoi.
Aina kun "sulki" jollain task killerillä ja kävi katsomassa tehtväienhallinnasta, niin mitään ei ollut sulkenut. En siis usko, että toimii. Kokeneemmat valaiskoon!

JollaSuomi Foorumi

« Vastaus #14 : 16.12.13 - klo:13:37 »