Hei Vieras. Muista myös tilata maksullinen palvelumme

Kirjoittaja Aihe: play-storen asennus  (Luettu 12316 kertaa)

rynnyn

• Vieras
play-storen asennus
« : 22.12.13 - klo:20:20 »
Olen lukenut noita ohjeita kuinka asentaa play-kauppa. Ohjeissa käsketään se system kansio siirtämään puhelimeen mutta mihin sinne? Iha siihen alotus sivulle vai johonkin tiettyyn kansioon?
olen laittanut sen siihen muiden kansioiden viereen.

Sen jälkeen tulee se terminal käyttö.

kirjoitan "devel-su", jonka jälkeen tulee password mutta kun kirjoittaa ei siihen tule kirjaimia.
sekä ohjeet että mitä pitää kirjoittaa on epä selvä kun sanotaan että "kautta viivat" pitää jättää pois. laitetaanko niiden sanojen väliin silti väli vaikka kauttamerkkiä ei tule.

kirjoittaisiko joku sen koko rimpsun juuri silleen kuinka se pitää kirjoittaa puhelimeen. Olen siis jo kerran koittanut ja asentanut play-storen, mutta se kun aukeaa nii sammuu samontein ja puhelimen uudelleenkäynnistys ei ole auttanut asiaa.

Tobiski

• Vieras
Vs: play-storen asennus
« Vastaus #1 : 22.12.13 - klo:22:00 »
Olen lukenut noita ohjeita kuinka asentaa play-kauppa. Ohjeissa käsketään se system kansio siirtämään puhelimeen mutta mihin sinne? Iha siihen alotus sivulle vai johonkin tiettyyn kansioon?
olen laittanut sen siihen muiden kansioiden viereen.

Sen jälkeen tulee se terminal käyttö.

kirjoitan "devel-su", jonka jälkeen tulee password mutta kun kirjoittaa ei siihen tule kirjaimia.
sekä ohjeet että mitä pitää kirjoittaa on epä selvä kun sanotaan että "kautta viivat" pitää jättää pois. laitetaanko niiden sanojen väliin silti väli vaikka kauttamerkkiä ei tule.

kirjoittaisiko joku sen koko rimpsun juuri silleen kuinka se pitää kirjoittaa puhelimeen. Olen siis jo kerran koittanut ja asentanut play-storen, mutta se kun aukeaa nii sammuu samontein ja puhelimen uudelleenkäynnistys ei ole auttanut asiaa.

Siirrä se system kansio siihen kotihakemistoon /home/nemo, samaan missä on Downloads, Pictures jne.

unix-käyttöjärjestelmässä terminaalissa ei näy mitään merkkejä kun kirjottaa salasanaa, eli kyllä se ne kirjaimet ottaa, et vaan nää sitä.

rsync -av --ignore-existing /home/nemo/system /opt/alien

tuossa on se komento

JollaSuomi Foorumi

« Vastaus #1 : 22.12.13 - klo:22:00 »

Poissa TJAI

• Tulokas
  • *
    • Profiili
« Vastaus #2 : 01.01.14 - klo:23:26 »
Väännänpä homman rautalangasta.
Niinkuin kaikki muutkin niin myös minä pesen käteni ja en kanna vastuuta,jos joku näidenkin ohjeiden mukaan onnistuu koneensa sekoittamaan.
1. Lataa tietokoneellasi tiedosto http://goo.im/gapps/gapps-jb-20121011-signed.zip  ja pura se tietokoneellesi.
2. Laita Jolla USB:llä (normaalimoodissa) kiinni tietokoneeseesi. USB kaapelia kiinnitettäessä puhelin kysyy, PC-yhteys /Vain akun Lataus, valitse PC-yhteys.
3. Jolla näkyy nyt tietokoneesi filemanagerilla kohteena "Sailfish" ja "Phone Memory". Kopioi "system" kansio tietokoneelle puretusta tiedostosta ja siirrä se (Phone memory) puhelimen juureen. Kopiotaessa tietokone kysyy kopioidaanko myös Com.google.android.maps.xml, Com.google.android. media effects,xml, Com.google.widevine.drm,xml, features.xml  tiedostot. Kyllä vaan! (En kokeillut miten käy jos ei kopioida)
4. Sitten voit irroittaa Jollasi tietokoneesta.
5. Avaa Jollan  sovelluksista asetukset ja valitse järjestelmäasetukset.
6. Valitse kehitystila ja salli myös etäyhteys ja näin myös kirjautuminen SSH:n kautta.  Jos teet tämän ensimmäistä kertaa, niin kirjaa ylös tarjottu salasana TAI kirjaa itse itsellesi oma salasana ja tallenna se Jollaasi. Tätä salasanaa Jolla kysyy myöhemmin kirjoitettuasi "devel....."
7. Sammuta ja käynnistä Jolla. Kehitysmoodin käyttöönotto vaatii uudelleenkäynnistyksen.
8. Avaa sovellukset. Siellä on nyt sovellus "Terminal". Avaa se.
Terminaalin avautuessa on puhelimen näyttö musta. Ylälaidassa on teksti "bash-3.2$" Alaosa näytöstä on kirjoitusnäppäimiä. Kirjoita ensimmäisenä "devel-su" ilman "-merkkejä ja paina Enter.(tämä antaa sinulle täyden root oikeuden puhelimeesi – ole siis varovainen seuraavien komentojen jälkeen!). Anna Salasanasi ja paina Enter.
9. Nyt terminaalissa lukee "bash-3.2#" Seuraavaksi kirjoita komento "rsync -av --ignore-existing /home/nemo/system /opt/alien"  ilman "-merkkejä ja paina Enter. (Ole huolellinen kirjasinkoosta ja välilyönneistä – ne ovat merkitseviä!). Nyt pitäisi tulla näyttöön monta rivivä kirjoitusta, joka kertoo edellä mainitun käskyn suorittamisesta.
10. Sammuta ja käynnistä puhelin uudelleen.
11. Poista kehitystila käytöstä samasta paikasta, josta se päällekin laitettiin.
12. Avaa Jollasi internetselain mene "http://randomi.info/p/jolla/com.google.android.gms-(3.1.36).apk" Lataa ja asenna Google Play palvelut . Tämän jälkeen  "http://randomi.info/p/jolla/Phonesky.apk" Lataa ja asenna myös Google Play sovellus.
13. Aukaise Google Play sovellus ja lataa tarvittavat päivitykset.

Toivottavasti tästä on jollekulle hyötyä. Itse sain näillä Google Play kaupan ainakin ilmaisten sovellusten osalta toimimaan. :D

Poissa Moperkki

• Tulokas
  • *
    • Profiili
« Vastaus #3 : 03.01.14 - klo:21:18 »
Play-storen asennusohjeita tässä katsoin ja kahden eri ohjeistuksen välillä oli komentorivissä eroa "rsync.... alkavalla rivillä ignore-existing sanan edessä oli toisessa kaksi väliviivaa peräkkäin ja toisessa vain yksi. Kysymys kuuluukin onko näissä ohjeissa paljonkin tällaisia arvatenkin virheitä. Samassa ohjeessa korostetaan välilyöntien ja  merkkien yms. tärkeyttä. Voisiko joku varmistaa kumpi on oikein, jotta uskaltaa testata.
« Viimeksi muokattu: 03.01.14 - klo:21:20 kirjoittanut Moperkki »

rynnyn

• Vieras
« Vastaus #4 : 03.01.14 - klo:22:22 »
tee juuri nuiden ohjeiden mukaan niin pitäis onnistua. Itse koitin tänään nuilla ja play-kauppa toimii. eli "--" , siinä pitää olla.

Poissa wolmari

• Tulokas
  • *
    • Profiili
« Vastaus #5 : 05.01.14 - klo:12:20 »
Kiitos ohjeista, tavallinenkin tallaaja pystyy näillä ohjeilla asentamaan TOIMIVAN play-storen.

Poissa AVJ

• Yleisvalvoja
  • Seniori
    • Profiili
« Vastaus #6 : 05.01.14 - klo:16:41 »
Jotain varmaan meni vikaan kun käynnistäessä playstoren, se sammuu samantien, toisaalta yritin asentaa koko roskan terminaalissa kun tuo kone ei tunnista Jollaa oikein. Kiinnostaisikin tietää mihin tarkalleen ottaen tuo system-kansio siirretään (luurissa ei ole mitään phone memory-dirikkaa mutta siis kun juuresta tuossa puhuttiin niin sinne siis?). Noh, kokeilin suoraan juureen lisätä sitä, jossa oli jo joku system-kansio olemassa, joten lisäsin sinne vain filut yksitellen kun en uskaltanut suoraan yliajaa koko kansiota. System-kansio sisälsi ennestään jo jotain android-filuja, mutta ne olivat eri nimisiä...  ???

Sitten taas tuo rsync -av --ignore-existing /home/nemo/system /opt/alien viittaisi siihen että filut ovat home/nemon alla eli kokeilin myös lisätä kansion sinne, mutta lopputulos on tosiaan se että playstore ei aukea :/
Sailors keep on sailin' while others keep on failin'...

Poissa tux10

• Tulokas
  • *
    • Profiili
« Vastaus #7 : 10.01.14 - klo:15:39 »
Periaatteessa ei ole väliä minne kopioit filut, komentoa pitää vaan muokata oikeaksi. Tuolla ohjeessa olevalla komennolla toimittaessa pitää netistä ladatussa paketissa oleva "system"-kansio siirtää puhelimen käyttäjän nemo kotihakemistoon eli polkuun "/home/nemo/". Eli netistä ladattu system kansio ilmestyy sinne Music, Desktop, Documents... kansioiden sekaan.

Itse siirtin kansion tietokoneelta puhelimeen ssh:lla, käytin siirtoon WinSCP:tä. En käyttänyt root oikeuksia. Ei ollut mitään ongelmia tiedostojen käyttöoikeuksen kanssa.

Itsellä kävi aluksi sellainen kämmi että laitoin komentoon vahingossa / merkit myös polkujen perään malliin "/home/nemo/system/ /opt/alien/". Tai no laiskana ssh:n ylitse ajoin komennon ja tabulaattorilla nappailin polkuja ja se pisti ne siihen... Tällöin system kansion  filut menivätkin /opt/alien kansioon, eivätkä siellä jo valmiiksi olevaan system kansioon.

Eli olkaa erittäin tarkkoina komennon joka ikisen merkin kanssa. Myöskin kauttaviivojen!!

rsync -av --ignore-existing /home/nemo/system /opt/alien

Poissa markouu

• Tulokas
  • *
    • Profiili
« Vastaus #8 : 22.08.14 - klo:22:06 »
Minulle on käynyt tämän kanssa seuraavasti. Aluksi Play Store asentui ongelmitta ja ohjelmia pystyi lataamaan ja päivittämään tätä kautta. Tässä jonkin aikaa sitten huomasin että Play Store pikakuvake on hävinnyt työpöydältä. Olen uudelleen asentanut ohjeiden mukaan tämän ja ajanut kaikki päivitykset. Muutaman minuutin ajan Play Store pikakuvake näkyy työpöydällä, mutta sitte se on hävinnyt. Mistä ohjelman saa käynnistettyä ilman kuvaketta?

Poissa aki201

• Tulokas
  • *
  • Fuck NSA
    • Profiili
« Vastaus #9 : 21.09.14 - klo:09:56 »
Moi, olisko kellään antaa päivitettyjä ohjeita play-storen asenukseen? Ei toimi nämä nykyiset ohjeet Tahkalampi järjestelmä version kanssa. Kävi puhelin huollossa ja ne päivitti sen uusimpaan ohjelmisto versioon niin hävis play-store pois. Nyt oon ihan hukassa kun ei ole mitään sovelluksia mitä päivittäin tarvitsisi.

Poissa Hemuli59

• Tulokas
  • *
    • Profiili
« Vastaus #10 : 21.09.14 - klo:15:21 »
Jolla on muuten loistava puhelin, mutta:
En saa minäkään asennettua Google play-kauppaa noiden ohjeiden mukaan. Win8:lla ei siirry tietokoneelle puretusta tiedostosta se 'system' tiedosto puhelimen muistiin?? Google play ei toimi kännykälläkään selaimesta. ON hidas, jämähtää näytöllä.
Olis välttämättä saatava aiemmin ostamiani sovelluksia Play kaupasta Jollaani, esim. Navigon!
Viisaammat Auttakaa. Antakaa selkeä ohje miten Google play-kaupan saisi toimimaan.
« Viimeksi muokattu: 21.09.14 - klo:15:25 kirjoittanut Hemuli59 »

Poissa Kake41

• Tulokas
  • *
    • Profiili
« Vastaus #11 : 21.09.14 - klo:15:40 »
http://www.jollatides.com/2014/04/03/updated-installing-google-play-on-jolla/
Tuolta ohjeet, mitkä toimii.
Terminalin sijasta voi puhelimen liittää tietokoneeseen Filezilla-nimisellä ohjelmalla, ja siirtä sitä kautta puhelimeen filut.
https://together.jolla.com/question/34657/ssh-root-access-via-filezilla/

Poissa Hemuli59

• Tulokas
  • *
    • Profiili
« Vastaus #12 : 21.09.14 - klo:17:24 »
Olipas liian hankalat ohjeet nuo

Poissa aki201

• Tulokas
  • *
  • Fuck NSA
    • Profiili
« Vastaus #13 : 21.09.14 - klo:18:15 »

Poissa Hemuli59

• Tulokas
  • *
    • Profiili
« Vastaus #14 : 22.09.14 - klo:13:04 »
Miten ihmeessä saan tuon system-tiedoston tuotua puhelimelle-Tahkalampi siis käytössä? Tuo edellä mainittu tuontiohjelma liian monimutkainen ;)
Root oikeudet on, terminaalista homma hoitui siis kaikilta muilta osin, mutta herjaa erroria tiedoston tuomisessa, toki kun se system ei onnistu tietsikalta. Olen gappsin kyllä puhelimelle hakenut suoraan netistä, mutta on zipattuna ja en zipin avauksen jälkeen voi siitä piitkästä ripirämsystä mitään valita. Olipas sekava selitys. No, asialla siis täysin itseoppinut Jollan käyttäjänainen ja kaikkea muuta kuin koodaaja :)

JollaSuomi Foorumi

« Vastaus #14 : 22.09.14 - klo:13:04 »